Welkom

Welkom op TechniGO! In onze school kan je terecht voor opleidingen binnen de domeinen ‘Voeding’, ‘Zorg’, ‘Kunst en creatie’ en ‘STEM’. Dit maakt van TechniGO! dé school voor voeding, zorg en techniek.

Onze school strekt zich uit over Campus Ledebaan (Voeding en Zorg + middenschool) en Campus De Voorstad (STEM & Kunt en creatie) om onze leerlingen maximaal leer- en leefcomfort aan te bieden binnen deze boeiende en toekomstgerichte opleidingen.

In ons doen, laten en denken plaatsen we steeds 3 waarden voorop: gelijkwaardigheid, betrokkenheid en een positief-kritische ingesteldheid. Steeds rekening houdend met deze waarden, willen we binnen TechniGO! leerlingen afleveren:

• die een stevige basis in hun vakgebied hebben en met goesting up-to-date willen blijven;
• waarop we kunnen rekenen;
• die initiatief nemen;
• die zichzelf in vraag durven stellen;
• die met zelfvertrouwen en ambitie de volgende stap in hun loopbaan willen zetten.

Een mooie toekomst begint met het maken van positieve keuzes. We kiezen er dan ook voor om binnen onze domeinen van voeding, zorg en techniek opleidingen aan te bieden die je zowel op de arbeidsmarkt voorbereiden als op verdere studies binnen het hoger onderwijs.

Voor alle technische en beroepsopleidingen werkt onze school ook nauw samen met de bedrijfswereld in de wijde omgeving rond Aalst. Daarbij spelen niet alleen kennis en vaardigheden, maar ook de juiste attitudes een cruciale rol. Het SODA-attest speelt hier op in door jongeren te belonen die zich een heel jaar positief laten opmerken.

SODA evalueert arbeidsattitudes zoals stiptheid, orde, discipline. Het SODA-attest biedt voor jongeren in de dubbele en arbeidsmarktfinaliteit een belangrijke meerwaarde bij het solliciteren naar leerrijke vakantiejobs, leuke stageplaatsen, boeiend weekendwerk en vaste jobs. Niet zelden is het bezit van een SODA-attest een doorslaggevende factor voor potentiële werkgevers bij het aanwerven van geschikt personeel.

Vanaf het 5e jaar bieden wij aan al onze leerlingen ook stages aan. Hier ervaren ze hoe in de dagelijkse praktijk problemen worden aangepakt en opgelost op de werkvloer.

TechniGO! Campus Ledebaan biedt leerlingen ook de kans om hun stage in het buitenland te volgen. In samenwerking met Erasmus+ wordt de stage van de leerlingen van de Hotelschool en afdeling schoonheidsverzorging in respectievelijk La Réunion of het zuiden van Frankrijk georganiseerd. Een leerrijke en onvergetelijke ervaring die onze leerlingen extra kansen geeft in het verdere beroepsleven.

Wil je nog meer van je “leertijd” spenderen op de werkvloer? Dan kan dit binnen TechniGO! Campus De Voorstad ook via een duale leerweg waar je 23 (les)uren op de werkvloer combineert met 15 lesuren op school. Ook deze weg leidt naar het diploma secundair onderwijs en vergroot je kansen op de arbeidsmarkt.

Samen met onze externe partners, waaronder tientallen spraakmakende bedrijven, zorgen we voor een sterke en toekomstgerichte vorming.

Tot binnenkort
Het TechniGO!-team

Bekijk hier onze troeven.